AP Suspension
ap ophangingstechnologie
schroefset
ap coilover kits bieden de mogelijkheid om bestuurders de gewenste verlaging tot op de millimeter nauwkeurig in te stellen voor de sportieve ambitieuze bestuurder. Wij bieden sportieve handling en ideale prestaties in combinatie met de maximale verlaging. U heeft de mogelijkheid om de hoogte binnen het Duitse TUV-goedgekeurde verstelbereik aan te passen door de aluminium veerpoot individueel af te stemmen. De parallelle afstemming van sportiviteit, comfort en veiligheid biedt een ideale afstelling.
lente
De AP-veren geven niet alleen aan hoe ver uw auto verlaagd kan worden: hun taak is ook om het voertuig te "dragen" en schokken van de weg te absorberen en om te zetten in trillingen. Het verbindt ook "ongeveerde massa" (wielen, rem) en "afgeveerde massa" (carrosserie, onderdelen van de wielophanging). Samen met de demper en de wielophanging houdt de veer een controleerbaar wegcontact.
veerconstante
De veerconstante beschrijft de stijfheid van een veer. Hoe hoger de veerconstante, hoe meer kracht er nodig is om de veer in te drukken. Als de veer een constante heeft van 50N (Newton), is er een kracht van 50 kg nodig om de veer één millimeter in te drukken. Dit wordt een lineaire veerconstante genoemd. Bij een progressieve veerconstante werkt de veer meestal comfortabel en bij sterkere schokken werkt hij harder. Als je over een kuil rijdt, worden eerst de grotere windingen samengeperst.
dempers
Eigenlijk dempen dempers niet, zoals hun naam al doet vermoeden, de impactenergie die ontstaat bij het rijden door hobbels. Hun taak is waarschijnlijker om de trillingen die ontstaan door het rijden met de auto te verminderen. In principe zetten de dempers de kinetische energie om in thermische energie door middel van vloeistofwrijving.
constructie en werkwijze van een AP-klep
De ap-dempers zijn opgebouwd uit twee behuizingen: een binnenbuis en een buitenbuis. In de binnenbuis, ook wel zuigerhuis genoemd, bevindt zich de zuigerstang met zijn klepplaten. Bij compressie wordt de zuigerstang naar beneden gedrukt en stroomt de dempervloeistof die in het zuigerhuis is geplaatst via de onderste klep in het buitenhuis. Bij rebounding stroomt de olie door de reboundzuiger. Zogenaamde terugslagkleppen laten een gecontroleerde terugstroming van olie vanuit het buitenhuis in de binnenbuis toe. Professionals noemen deze schokconstructie: twin-tube dempers.
resterende draad
Afhankelijk van het type voertuig hebben AP-schroefsets een zogenaamde "restdraad" die afhankelijk is van het type constructie. Hierdoor is het theoretisch mogelijk om uw auto nog verder te verlagen. Maar let op, vrienden van extreme verlagingen: als u de AP-schroefset lager schroeft dan op het certificaat staat, is het certificaat niet meer geldig en moet u naar een eenmalige keuring! U moet zich ook realiseren dat dit kan leiden tot een grotere slijtage van uw auto - en natuurlijk kan uw auto niet meer zo goed rijden als wanneer u met uw AP-schroefset in het geteste bereik blijft.
Wij zijn officiele verdeler voor AP Suspension.
Ook voor plaatsing kan u bij ons terecht.
info: tuningparts-dewitten@hotmail.com